menu
search
wishlist
winkelwagen
winkelwagen keyboard_arrow_down
0
Menu
Terug naar alle categorieën

Garantie & klachtenprocedure bij webwinkels van Webcompanies

1. Hoe lang heb ik garantie op plakfolie?
2. Ik heb plakfolie met drukfouten ontvangen, wat moet ik doen?
3. De kleur van mijn plakplastic komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
4. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
7. Ik heb vorige keer plakfolie bij jullie gekocht. Nu heb ik hetzelfde folie gekocht, maar heeft het folie een iets andere kleur. Wat nu?
8. Ik heb glasbreuk, komt dat door het folie?


1. Hoe lang heb ik garantie op plakfolie?
Op al onze plakfolies en raamfolies geldt een wettelijke garantie van 6 maanden.

Uitgesloten van garantie zijn:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Verkleuring door zonlicht of krimpen door hitte
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing

2. Ik heb plakfolie met drukfouten ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op eventuele drukfouten, beschadigingen of vlekken. Heb je plakfolie met storende vlekken, beschadigingen, drukfouten of andere fouten ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Let op: breng de folie nog niet aan en ga er niet in snijden, wij kunnen dan niet meer achterhalen wanneer de schade is ontstaan. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig (zowel van het product als de meegeleverde factuur). We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

Let op: komt je pakket beschadigd aan door vervoer? Meld dit dan altijd binnen 7 dagen!

3. De kleur van mijn plakplastic komt niet overeen met de afbeelding, wat nu?
We hebben geprobeerd de afbeeldingen zo goed mogelijk met de werkelijkheid te laten overkomen. Echter, kleuren kunnen altijd iets afwijken van wat jij op je beeldscherm ziet. Zet tien beeldschermen naast elkaar en je zult zien dat elk beeldscherm een kleur anders weergeeft. Als je twijfelt over een bepaalde kleur, vraag dan eerst een proef staaltje aan. Dit voorkomt teleurstellingen.

4. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer je bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op juistheid en volledigheid. Heb je een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Om je klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.

5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Heb je een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.
Let op! We kunnen je klacht alleen in behandeling nemen als we een duidelijke foto hebben ontvangen. Breng het folie nog niet aan. We kunnen een klacht alleen in behandeling nemen als deze nog in originele staat is en dus niet is geplakt.

6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
Ons klantenservice team is op werkdagen van 10:00 tot 16:00 uur aanwezig om vragen en klachten te behandelen. Heb je een vraag of klacht naar onze klantenservice verzonden, dan ontvang je hierop op werkdagen doorgaans binnen een uur, doch hooguit binnen 24 uur een reactie.

7. Ik heb vorige keer plakfolie bij jullie gekocht. Nu heb ik hetzelfde folie gekocht, maar heeft het folie een iets andere kleur. Wat nu?
Zowel plakfolie als raamfolie wordt door de fabrikant in verschillende batches geproduceerd. In dit proces krijgt elk kleurenfolie een verfbad. Raamfolie en plakfolie welke in dezelfde batch worden geproduceerd hebben allemaal exact dezelfde kleurstelling. Maar folie dat in een volgende batch wordt geproduceerd kan iets donkerder of lichter uitvallen. Dit gebeurt niet alleen bij folies, maar bijvoorbeeld ook bij tegels of behang. Het is daarom belangrijk dat als je een bepaald project wilt beplakken, je in één keer voldoende folie besteld. Alleen dán kunnen wij garanderen dat je rollen folie identiek zijn. Wil je later dezelfde folie bij bestellen? Dan kunnen wij helaas nooit 100% dezelfde kleur garanderen.

8. Ik heb glasbreuk, komt dat door het folie?

Dat kan. Dan zat er waarschijnlijk al een heel klein barstje in je raam. Controleer daarom je ramen heel goed voordat je gaat plakken. En kijk ook heel goed bij de kozijnen want soms zit er een breukje in glas dat in het kozijn zit en deze kan zich door folie gemakkelijk verder uitbreiden. Omdat wij jouw raam niet kunnen zien en wij ook niet bij jou plakken, draag jij zelf voor het risico voor eventuele breuk. Feit is dat door juist gebruik van onze raamfolies zelf nooit breuk zal ontstaan.

menu icon
Menu
menu icon
Zoeken
menu icon
Wishlist
menu icon
Account
menu icon
Cart